sobota, 16 sierpnia 2014

ZASADY KP
Ø Do pojedynku staje 2 uczniów.
Ø W KP biorą udział uczniowie na oraz powyżej II roku.
Ø Zawodnicy używają zaklęć dostępnych w spisie na dole.
Ø Jeden pojedynek trwa do trzech zwycięstw danego zawodnika.
Ø Sędzia rozstrzyga kwestie sporne, tym samym ma zawsze rację. Sędzią jest nauczyciel prowadzący Klub czyli nauczyciel OPCM - Emiliano Martínez.
Ø Sędzia przyznaje zawodnikom punkty w skali 0-5 za efektywność ich walk. Punkty za walki wędrują do rankingu domów. Pod koniec walki są dodawane dodatkowe punkty dla zawodników. Poniżej jest przedstawiona punktacja:
 zwycięstwo 3:0 - 5 pkt
 zwycięstwo 3:1 - 4 pkt
 zwycięstwo 3:2 - 3 pkt
przegrana 2:3 - 2 pkt
przegrana 1:3, 0:3 - 1 pkt
Ø Pojedynek rozpoczyna się w momencie, gdy obie strony wyrażą swoją gotowość. Sędzia odlicza [3, 2, 1, 0] ''START!''. Przed pojedynkiem należy klimatycznie wejść na podest, zaprezentować różdżki i ukłonić się.
Ø Zaklęcia należy pisać z dużych liter, po czym natychmiast odliczać [3, 2, 1, 0].
Ø Zawodnicy winni się bronić zaklęciami PROTEGO lub po prostu unikać zaklęcia (pisząc UNIK).
Ø  Pojedynkowanie odbywa się w programie ICeQ - polecam pobrać 5.14, a jeśli chcecie mieć jakiekolwiek szanse, pobierzcie też 5.05 (jak założyć nick? --> jest on nieobowiązkowy, gdyż jest opcja logowania się na tymczasy) (jak skonfigurować program?)

SPIS ZAKLĘĆ UŻYWANYCH W KLUBIE POJEDYNKÓW

[ Z CZASEM BĘDZIE TEGO WIĘCEJ J ]

Rodzaje zaklęć:
- słabe - trzeba trafić dwa razy (pod rząd) by pokonać przeciwnika
- mocne - wystarczy trafić raz by pokonać przeciwnika
- obronne - chronią przed skutkiem zaklęć walecznych
- przeciwzaklęcia
- inne

ZAKLĘCIA SŁABE:
1. Avis - ptaki atakują przeciwnika
2. Colaphus - zaklęcie uderzające niczym pięść
3. Conjunctivitis - zaklęcie oślepiające
4. Diffindo - zaklęcie rozcinające skórę
5. Everte Stati - wyrzuca w powietrze
6. Furnunculus - u przeciwnika pojawiają się piekące bąble
7. Locomotor Mortis - zwieracz nóg
8. Obscuro - zaklęcie zasłaniające oczy
9. Oppungo - wyczarowane ptaki atakują przeciwnika
10. Rictusempra - powoduje u przeciwnika łaskotki

ZAKLĘCIA MOCNE:
1. Confundus - dezorientuje
2. Densaugeo - wydłuża przednie zęby
3. Diminuendo - zaklęcie zmniejszające
4. Drętwota - odrętwia ciało
5. Expelliarmus - rozbraja przeciwnika (patrz: inne -> Accio)
6. Expulso - zaklęcie odpychające
7. Immobilus - zaklęcie unieruchamiające
8. Impedimenta - zaklęcie spowalniające
9. Incancerous - obwiązuje liniami przeciwnika
10. Jęzlep - przykleja język do podniebienia
11. Levicorpus - zaklęcie powodujące szybkie uniesienie przeciwnika w górę za kostki
12. Pertificus Totalus - zaklęcie paraliżujące
13. Silencio - zaklęcie uciszające
14. Tarantallegra - zaklęcie wywołujące niekontrolowane pląsy

ZAKLĘCIA OBRONNE:
1. Protego
Na czacie dostępny jest jeszcze jeden sposób na ominięcie zaklęcia walecznego. Wystarczy napisać formułkę UNIK, dzięki której odskoczymy na bok i nie zetkniemy się z nadlatującym zaklęciem.

PRZECIWZAKLĘCIA
1. Finite - zaklęcia przestają działać
2. Renervate - zaklęcie uleczające
3. Liberacorpus - przeciwzaklęcie do Levicorpus

INNE:
1. Accio - zaklęcie przywołujące, żeby działało, trzeba rzucić przeciwnikowi zaklęcie rozbrajające, a po przywołującym zaklęciu odebrać mu różdżkę komendą *ŁAPIE RÓŻDŻKĘ*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz